Honza Vlachynský/ Proč prodáváme Osmičku jenom online?
Protože to jinak nejde.
Přemýšleli jste někdy, kolik doopravdy stojí to, co si koupíte v supermarketu? Já si to uvědomil, až když jsme začali vyvíjet Osmičku. Díky tomu jsem mohl nahlídnout do toho, kolik doopravdy stojí suroviny v plechovce energeťáku. Bylo to první, co mě zajímalo, protože právě energeťáky často lidi pijí za podobným účelem – aby líp pracovali. To, jestli to funguje nebo ne, je na jinou debatu, ale určitě je to kategorie, se kterou budeme srovnávaní.
A když jsem to uviděl, tak jsem se docela vyděsil.
Proč? Protože celá tahle kategorie je jeden velký úlet. Všichni od sebe prakticky kopírují jeden „recept“ s minimálními odchylkami, všichni používají stejné syntetické shity a všichni stojí v nákladu maximálně pár korun.
Vzal jsem si typický příklad a takhle jsem si to spočítal: syntetický kofein, 80miligramů = 6 haléřů. Cukr, 30 gramů = 90 haléřů. Taurin, 1000 miligramů = 1,2 Kč. Inositol, 30 miligramů = 1 haléř. B vitamíny, 15 miligramů = 2 haléře. Aromata, stabilizátory, konzervanty a podobné srandy = úplně maximálně koruna navíc. Semtam objevíte něco navíc, jako procento ovocné složky nebo třeba 600 mg glukuronalaktonu, tak přidejme ještě korunu navíc. Dohromady jsme na 4,19 Kč – a to jsou ceny, za které bych ty složky asi nakoupil já v malém množství. Pokud vyrábíte statisíce drinků, můžete dát dolů minimálně 30%, takže jsme na 2,8 Kč za suroviny do jedné plechovky. Wow! Jak velkorysé.
To je desetkrát míň, než stojí naše suroviny.
Jenomže z toho moc uhnout nejde. Nehrajeme stejnou ligu, nemůžeme. Pokud chceme, aby byla Osmička opravdu funkční drink, pokud je ten produkt naše alfa omega, tak musíme akceptovat, že ty suroviny prostě budou něco stát. Z ho*na bič neupleteš, a tady to platí dvojnásob.
Okamžitě nám bylo jasné, že Osmička v regálu nebude. Aby ta cena reflektovala marže všech prostředníků, tak by ten drink musel stát šílené peníze, určitě přes stovku. Možná by se pořád prodával, ale stoprocentně míň. Ale hlavně – pro nás to nikdy nebyl luxusní produkt. Pro nás to je něco, co si dáme každý den, protože chceme fungovat líp.
Jediná šance, jak k vám dostat Osmičku za rozumné peníze, je online. Napřímo, bez prostředníků, bez převážení ze skladu do skladu. Dost lidí se nám ze začátku smálo, prý se plechovky po netu fakt neprodávají, ale co není, může být. A upřímně, my docela rádi děláme věci „jinak,“ než je zvykem.
Co myslíte, bude to fungovat? Dejte mi vědět, zajímá mě to!
Honza Vlachynský